CROSS CULTURAL MANAGEMENT by MARGO y LEANNE - Reisverslag uit Tampico, Mexico van Margo Smit - WaarBenJij.nu CROSS CULTURAL MANAGEMENT by MARGO y LEANNE - Reisverslag uit Tampico, Mexico van Margo Smit - WaarBenJij.nu

CROSS CULTURAL MANAGEMENT by MARGO y LEANNE

Door: Margo

Blijf op de hoogte en volg Margo

26 Juni 2008 | Mexico, Tampico

Meisjes plagen, zoentjes vragen
Het eerste misverstand begon direct al bij aankomst op de luchthaven van Tampico. Hector (een Mexicaanse chico) wilde Margo zoenen. Margo greep haar kans en gaf Hector maarliefst 3 zoenen! Hector is maar 1 zoen gewend en kreeg er zelfs rode wangen van maar eigenlijk beviel het hem wel! De Nederlandse zoenen zijn nu zelfs zover doorgevoerd, dat we iedere ochtend welkom worden geheten met 3 zoenen!

Hegelsleeg
We gingen zondagochtend uit eten met de gehele familie Zuniga Izuaguirre. Toen zij vroegen wat onze ontbijtgewoontes waren, kwamen wij met hagelslag en pindakaas op de proppen. Ze begrepen niet wat hagelslag was dus wij legden hen uit dat het eigenlijk een soort chocolade is voor op brood. Toen wij die middag na een rondrit door Tampico thuiskwamen, stond er in de koelkast een doos chocolade klaar voor ons! Helemaal verkeerd begrepen dus!

Papa = aardappel
Toen één van onze medestudenten werd afgezet bij school, wilde hij graag zijn 'nieuwe Mexicaanse papa' voorstellen. Hij zei tegen zijn medestudenten: 'kijk jongens, dit is mijn nieuwe papa'. Hij wist echter niet dat 'papa' in dit land 'aardappel' betekent! Wat papa er uiteindelijk van vond, zullen we nooit achterkomen.

Pellos y frigoles
BAH! Margo heeft prachtig uitzicht op de uitwerpselen van de hond 'Pellos'! Tijdens het eten kregen wij het zogenaamd heerlijke gerecht 'frigoles' voorgeschoteld. Frigoles is er dun en bruin, vandaar dat wij de link direct met Pellos legden.

Rijden rijden en kopen
Rijden we gezellig in de rondte met Ricardo, gaan we eens vragen hoeveel rijlessen hij heeft gehad. Lessen? Wat is dat! Wij kopen ons rijbewijs gewoon voor 400 pesos (= 28 euro).
Kom ik met mijn verhaal over het halen van mijn rijbewijs aanzakken...

• 26 Juni 2008 - 09:03

Tirza:

Kan je zo'n rijbewijs voor me meenemen??

• 26 Juni 2008 - 17:04

Priscilla:

Zo.. ik wil er ook wel een?