EERSTE KENNISMAKING - Reisverslag uit Tampico, Mexico van Margo Smit - WaarBenJij.nu EERSTE KENNISMAKING - Reisverslag uit Tampico, Mexico van Margo Smit - WaarBenJij.nu

EERSTE KENNISMAKING

Door: Margo

Blijf op de hoogte en volg Margo

24 Juni 2008 | Mexico, Tampico

Daar zit je dan, van de ene ochtend op de andere avond van dezelfde dag aan de andere kant van de wereld. Bizar toch!
Na een voorspoedige vlucht gehad te hebben zijn we gearriveerd op Tampico. Hier zijn we opgewacht door alle gastgezinnen; Ricardo, ons ¨broertje¨, ving ons op. Het was meteen al een leuke kennismaking. Hij praatte aardig Engels, dus het plan wat eerst werd gesmeed was: eerst de stad in! Nou hooooiiii nachtleven van Tampico!! Want ja, we hadden diezelfde dag al de dramatische wedstrijd Rusland-Nederland gemist, dus er viel wel iets goed te maken.
Ricardo heeft met zijn dikke waggie ons de stad laten zien. Maarja, wij met onze jetlag, we hadden het eigenlijk wel gehad en zijn maar nergens meer binnen gegaan. Dus dan maar in de versnelling naar zijn huis/ons gastgezin.

Nou, toen we daar aankwamen, ik keek m’n ogen uit!! Echt een joekel van een huis. Hij vertelde ook nog even onverschillig erbij dat ze ook een zwembad hebben. Ik wist niet wat ik zag/hoorde. Dit laat het verschil tussen arm en rijk hier denk ik wel aardig zien.
Toen we eenmaal door de automatische poorten naar binnen reden zagen we al 3 dikke waggies staan, de vierde was eventjes weg. Ik werd met het moment verbaasder over waar we terecht kwamen. En toen was het moment aangebroken: we kregen onze slaapplekken te zien. We komen een kamer in met tweepersoonsbed. Dus ik denk, nou netjes, in ieder geval niet samen op een luchtbedje in één kamer. Vervolgens kregen we de badkamer te zien, die we dus met zijn tweeën delen. Daarna was er nóg een kamer met tweepersoonsbed! Zooo beide een eigen kamer met een chill bed! Ik zou zeggen: dit hebben we toch mooi voor elkaar!
En toen we de woonkamer inkwamen: Leanne vergeet mijn gezicht nooit meer toen ik die tv zag haha! Echt mega tv scherm! Ik zei maar gelijk dat ik die grootte niet bepaald gewend was in Krimpen aan den IJssel!

Na de eerste nacht in Mexico vertoefd te hebben gaan we zo meteen kennismaken met de ouders van het gastgezin. Ricardo spreekt aardig Engels, maar zijn ouders dus alleen Spaans. Dus dit kan nog wel eens mooi worden met onze Spaanse kennis…

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Margo

Actief sinds 24 Mei 2008
Verslag gelezen: 133
Totaal aantal bezoekers 9899

Voorgaande reizen:

14 September 2014 - 04 Oktober 2014

Costa Rica & Panama

18 Augustus 2013 - 07 September 2013

Noord-Thailand

21 Juni 2008 - 23 Juli 2008

Summercourse Tampico

Landen bezocht: