Arenal Vulcano - Reisverslag uit Fortuna, Verenigde Staten van Margo Smit - WaarBenJij.nu Arenal Vulcano - Reisverslag uit Fortuna, Verenigde Staten van Margo Smit - WaarBenJij.nu

Arenal Vulcano

Blijf op de hoogte en volg Margo

21 September 2014 | Verenigde Staten, Fortuna

Momenteel ben ik in het stadje La Fortuna, aan de voet van de 1600 meter hoge Arenal Vulkaan. Voorheen heette dit stadje anders, maar omdat dit stadje als enige gespaard is gebleven na een flinke uitbarsting van de vulkaan, is het stadje omgedoopt tot 'La Fortuna', 'het geluk'.
Het is een gezellig plaatsje waar we inmiddels tot twee keer toe lekker gegeten hebben bij Vulcano Lounge, een leuk tentje met live muziek en lekker eten.

Vandaag hebben we een boottocht gemaakt in het waterrijke natuurreservaat Caño Negro. In dit gebied hebben we in alle rust rondgevaren en hierbij vele soorten watervogels gezien zoals o.a. ijsvogels, slangenhalsvogels, witte rijgers en er cirkelden constant kleine kleurrijke zwaluwtjes rond de boot. En zelfs de zeldzame Marabou heb ik even gezien. Hier zijn nog maar 100 koppels van en de laatste vijf jaar heeft deze soort zich maar vijf keer laten zien. Aan ons was het de eer om deze vogel dus voor de zesde keer te spotten :)
Naast de vele vogelsoorten (waar ik niet allemaal de namen van heb onthouden) zijn we ook dicht bij kaaimannen gekomen, diverse soorten apen waren boven ons hoofd, diverse soorten hagedissen (de Jezus Christus Hagedis heb ik over water zien lopen), een slang en een schildpad. De apen waren we flink aan het uitdagen: in de reisgroep hebben wij ook een 'alfa-mannetje' die goed een apenbrul na kan doen. Door te brullen werden de apen flink geïrriteerd en kwamen almaar dichterbij en begonnen meer en meer te brullen. Apies kijken blijft leuk, ongeacht het grote aantal wat ik inmiddels al heb gezien.

Na een flink deel van de middag gevaren te hebben keerden we weer terug richting het hotel. Onderweg kwamen we langs bomen waar gigantische leguanen in lagen. Dit waren weer machtige dieren om zo dichtbij te komen.

Zojuist ben ik weer even wat wezen eten bij de Vulcano Lounge in La Fortuna. Terug bij mijn hotelkamer zit de huisgekko alweer op me te wachten. Morgen gaat de wekker weer vroeg voor de reis naar Tortuguero.

¡Buenas noches!

• 22 September 2014 - 09:31

Ada:

Geniet ervan !!

• 22 September 2014 - 20:28

Tirza:

Jij beschrijft echt beesten waar ik nog nooooit van gehoord heb.
    Bijzonder!