Oioioi wat mooi!!! - Rincon de la Vieja - Reisverslag uit Santa Anita, Mexico van Margo Smit - WaarBenJij.nu Oioioi wat mooi!!! - Rincon de la Vieja - Reisverslag uit Santa Anita, Mexico van Margo Smit - WaarBenJij.nu

Oioioi wat mooi!!! - Rincon de la Vieja

Blijf op de hoogte en volg Margo

19 September 2014 | Mexico, Santa Anita

Oioioi wat mooi!

Vandaag heb ik een prachtige drie uur durende klim- en klautertocht door National Park Rincon de la Vieja gemaakt, dit is een ongerept vulkanisch gebied. Gedurende de wandeling zag ik het landschap dan ook veranderen: van oerwoud met gigantische woudreuzen langs watervallen en snelstromende beken naar dampende thermale bronnen, kokende modderpoelen naar rood steenachtig gebied.
Tijdens deze wandeling ben ik Jezus Christushagedissen tegengekomen, dit is een knalgroene hagedis die over water kan rennen, bruine hagedissen, salamanders, apen, leguanen, een neusbeertje en diverse mooie vogels.

Op diverse plekken kwam het stoom van de vulkaan uit de grond zetten. Dit heeft dezelfde geur als rotte eieren, genieten dus! ;) De kokende modderpoelen waren ook een bijzondere gewaarwording. Er hing een enorme zwavelgeur, maar de opspattende modder uit de poel was prachtig.

Na de intensieve wandeling was het tijd om te relaxen in een vulkanische spa: lekker insmeren met vulkanisch modder, stoombad in en diverse warmwaterbaden. Deze baden liggen midden in de jungle omringd met bomen en dus ook wildlife. Al relaxend in de spa konden we genieten van het uitzicht op de diverse soorten (slinger)apen boven ons hoofd.

Ik kan niet anders zeggen dat het allemaal bijna te mooi om waar te zijn is! Ik heb al vele foto's gemaakt, dus dat wordt gelukkig ook nog lang nagenieten.

• 20 September 2014 - 10:41

Tirza:

Wowwww Gooooo! wat heb je in een korte tijd al veel gave dingen meegemaakt/gezien.
    Geniet! Ben benieuwd naar je foto's als je terug bent. x