Dominicalse Surfchick - Reisverslag uit Dominical, Costa Rica van Margo Smit - WaarBenJij.nu Dominicalse Surfchick - Reisverslag uit Dominical, Costa Rica van Margo Smit - WaarBenJij.nu

Dominicalse Surfchick

Blijf op de hoogte en volg Margo

01 Oktober 2014 | Costa Rica, Dominical

Gisteren hebben we weer een grensovergang gepasseerd, ditmaal van Panama naar Costa Rica. De grensovergang ging helaas niet zonder slag of stoot. Panama uitreizen verliep vlotjes. Wel moesten eerst alle tassen van het dak van de bus gehaald worden en in een klein vies kamertje gezet worden zodat er een snuffelhond langs kon om te kijken of we illegale spullen vervoerden. De hond sloeg gelukkig niet aan.
Hierna moesten we wandelen naar de grens van Costa Rica om hier onze stempel in het paspoort te halen. Voordat we deze kregen moesten we eerst aantonen dat we een ticket hadden dat we het land weer uit zouden gaan. Deze had ik helaas niet op zak, waardoor de mevrouw vriendelijk verzocht 'weer op te rotten naar Panama'. Hier was dus een probleem geboren. Een ander deel van de groep kon deze wel tonen, maar dit was niet voldoende. Gelukkig was er in de buurt een koffietentje met wifi. Hier heb ik op mijn telefoon de vluchtgegevens kunnen vinden en een printscreen kunnen maken. Hiermee ging ik weer terug naar de grensovergang en gelukkig nam ze daar wel genoegen mee. Alleen was ik hiermee wel ruim een uur verloren om de grens over te komen. Toch vreemd, het land Costa Rica draait voor een groot deel op toerisme, om dan zo moeilijk te doen om me weer binnen te laten. Op deze wijze scheen de grensovergang ook nog nooit verlopen te zijn.

Gisteravond zijn we met een klein groepje Sushi wezen eten. Serieus, ik heb nog nooit zo lekkere sushi op! Er zijn een aantal sushi fanaten in de groep. Sinds gisteren heb ik mij daar ook bij geschaard.

Helaas nadert het einde van de vakantie en om deze reden heb ik vandaag nog even een heerlijk dagje strand gepakt aan de Pacific Ocean in Dominical om bij te kleuren. Er zijn prachtige golven om op te surfen en om die reden had ik vandaag dan ook een board gehuurd. Ik had er graag nog een lesje bij gehad maar deze werd pas om half 4 gegeven omdat er dan pas weet gunstig tij zou zijn. Ik ben lekker zelf aan de slag gegaan, echter had ik niet verwacht dat het zo zwaar zou zijn. Er stond een zware stroming en enorme golven. Om hier doorheen te komen kostte al heel wat kracht. Al met al is het een keer gelukt om er op te staan en weer bij de kant te komen. Maar met het eindigen van een paar flinke slokken zout water hield ik het voor gezien.
Na het dagje surfen zie ik eruit als een wandelende lobster, aldus Rogier, ik hoop dat het morgen weggetrokken is. Dan gaan we de weg richting San José inzetten met een tussenstop in National Park Manuel Antonio. Hier kan ik kiezen tussen witte stranden en de bushbush in, er is dus weer genoeg te zien!

Morgen dus het laatste dagje genieten en de prachtige natuur zien waarna we onze reis van donderdag op vrijdagnacht gaan inzetten. Dit is het enige wat ik niet leuk vind aan deze vakantie :,(

Adios!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Costa Rica, Dominical

Costa Rica & Panama

Rondreis dwars door de natuur en wildlife van een stukje Midden Amerika.

Recente Reisverslagen:

01 Oktober 2014

Dominicalse Surfchick

29 September 2014

Boquete

27 September 2014

Bocas del Toro

25 September 2014

Mañana mañana

23 September 2014

HoyHoy Caribbean
Margo

Actief sinds 24 Mei 2008
Verslag gelezen: 1055
Totaal aantal bezoekers 9864

Voorgaande reizen:

14 September 2014 - 04 Oktober 2014

Costa Rica & Panama

18 Augustus 2013 - 07 September 2013

Noord-Thailand

21 Juni 2008 - 23 Juli 2008

Summercourse Tampico

Landen bezocht: