Boquete - Reisverslag uit Calograma, Panama van Margo Smit - WaarBenJij.nu Boquete - Reisverslag uit Calograma, Panama van Margo Smit - WaarBenJij.nu

Boquete

Blijf op de hoogte en volg Margo

29 September 2014 | Panama, Calograma

Boquete

Gisteren heb ik afscheid genomen van het prachtige Bocas del Toro. In de ochtend ben ik samen met Anouk op zoek gegaan naar Seastar Beach. In eerste instantie hadden we een fiets gehuurd. We waren al even aan het fietsen tot we hoorden dat het een uur fietsen was. Toen hebben we de fietsen direct ingeleverd en op zoek gegaan naat een taxi. Een busje wilde ons brengen, het was ruim een half uur rijden en daarna nog een stukje met een boot. Dit hadden we nooit per fiets gered.

Eenmaal op Seastar Beach was het geweldig. Een wit strand met veel palmbomen en kokosnoten, gezellige tentjes, reggea muziek en locals. Na even langs de kustlijn gelopen te hebben zagen we ze: de zeesterren allemaal dicht op elkaar op zo'n meter diepte in zee. Ik hoop dat de verbeelding voor zich spreekt, het was weer geweldig!

Na hier geweest te zijn gingen we per boot en bus naar de volgende bestemming: Boquete. Het hotel is prachtig gelegen boven op een berg. Iedereen heeft zijn eigen schattige huisje met prachtig uitzicht. Omdat het hotel ver buiten het (ongezellige) centrum van Boquete ligt zitten we 's avonds aan het hotel gekluisterd. Hier is het echter goed toeven met het prachtige uitzicht vanaf het terras, de van tevoren ingeslagen Corona's en de spelletjes vanuit het hotel. Gisteren hebben we de spaanse versie van Monopoly gespeeld. En raad eens wie er gewonnen heeft? JUIST!!!! :D

Vandaag ben ik de jungle van Boquete ingegaan met een paar reisgenoten. Hier hebben we een pittige wandeling gemaakt met veel stijgen en dalen over de rotsen en door de blubber. Je moest hier attent blijven om valpartijen te voorkomen. De wegen leidden naar prachtige watervallen. We wandelden weer door prachtig dichtbegroeid regenwoud. Door de dichte begroeiing hebben we niet veel dieren gespot, maar het was weer prachtig. Gelukkig zijn we weer heel en compleet uit de jungle tour gekomen.

Na de jungle wandeling gingen we naar de koffieplantage van Don Chito. Dit is een koffieplantage met zeer creatieve machines om de koffiebonen te wassen en te branden: een ware Willie Wortel. Zo bestond de koffiebrander o.a. uit een kookstoestel en de koplamp van een Jeep. We hebben een kopje koffie gehad en deze was heerlijk! Niet te vergelijken met de koffie die ik doorgaans in Nederland drink.

Morgen gaan we weer door naar de Pacifische kust. Tot later!!