Mañana mañana - Reisverslag uit Cahuita, Costa Rica van Margo Smit - WaarBenJij.nu Mañana mañana - Reisverslag uit Cahuita, Costa Rica van Margo Smit - WaarBenJij.nu

Mañana mañana

Blijf op de hoogte en volg Margo

25 September 2014 | Costa Rica, Cahuita

Gisteren zijn we aangekomen in het Carribische Cahuita. Hier is een flinke maar tegelijkertijd ook aangename cultuuromslag te bekennen: het mij al reeds bekende 'mañana mañana' en 'tranquillo'. Ik zat dan ook zeer snel in het ritme! ;)
Het ritme wat ik hier aanhoud: zwemmen in de Carribische zee, zonnen, zwemmen, zonnen, af en toe wat eten en Corona's drinken voorzover ze de voorraad op de horde Hollanders hebben afgestemd, en dit allemaal zonder enige haast. Het eten is hier ook heerlijk: veel visgerechten met kokos.

Eindelijk heb ik hier luiaarden kunnen spotten, en veel ook. Gisteravond bewoog er zelfs een luiaard zich rustig voort over de stroomkabels langs de straat.
Vanmiddag heb ik een klein stukje gewandeld in Cahuita National Park. Het strand grenst hier direct aan de jungle, dus de verleiding om op het strand neer te strijken bleek vandaag toch groter. Vanaf mijn handdoek kon ik de prachtige duiken van een pelikaan aanschouwen. Al met al een heerlijk rustig dagje gehad.

Het eerste deel Costa Rica zit er helaas op maar ik zet de vakantie vanaf morgen voort in Panama. De eerste plaats waar we neer zullen strijken is Bocas del Toro. Tot nu toe hebben we totaal nog niet mogen klagen over het weer. Momenteel gaat het flink tekeer qua regen en onweer, maar over het algemeen hebben we flink wat zon, af en toe in de namiddag een bui. Alles lijkt eigenlijk gewoon perfect: prachtig weer, bijna geen andere toeristen en gigantisch veel dieren gespot, ook dieren die zich vrijwel nooit laten zien.
Op naar de laatste mooie week van deze vakantie!

Aad en Jos!!