HoyHoy Caribbean - Reisverslag uit Tortuguero, Mexico van Margo Smit - WaarBenJij.nu HoyHoy Caribbean - Reisverslag uit Tortuguero, Mexico van Margo Smit - WaarBenJij.nu

HoyHoy Caribbean

Blijf op de hoogte en volg Margo

23 September 2014 | Mexico, Tortuguero

Gisteren vertrokken we met vertraging vanuit La Fortuna omdat er twee banden van de bus verwisseld moesten worden. Er zaten flinke stenen in de binnenbanden. Ik was vrij verbaasd dat de eerste problemen zich na zo veel kilometers pas voordeden gezien de staat van sommige wegen waar we met onze zwaarbeladen bus overheen hobbelen.

Het was een lange reis van 5 uur rijden en een uur met de boot. Eenmaal aangekomen was het dat meer dan waard. Een lodge aan het water in the middle of nowhere. Aan de overkant is het dorpje Tortuguero, welke alleen per boot te bereiken is. Het is hier niet verstandig te gaan zwemmen gezien de aantallen krokodillen, kaaimannen, baracudas en stierhaaien in zowel het kanaal als de zee zitten.

Vandaag was het mijn plan om een beetje uit te kunnen slapen. Van deze plannen kun je in de jungle echter beter niet te veel verwachten. Om 5 uur begonnen alle brulapen uit de jungle enorm te brullen. Het uitslapen is dus niet gelukt. Wel een heerlijk rustige ochtend aan het zwembad gehad. Toen realiseerde ik me: IK BEN IN DE CARIBBEAN!!! Cocktailtje erbij en chillen maar.

Vanmiddag hebben we een wandeling door Tortuguero National Park gemaakt. Hier hebben we o.a. een gele zeer giftige slang gespot, een luiaard en apen.

Zojuist was het dan hét moment van de zeeschildpadden spotten. We zijn naar het strand gegaan om zeeschildpadden te bekijken die eieren aan het leggen waren. We hebben er twee gezien en daarbij het volledige proces gezien: het vanuit zee komen, een kuil graven, eieren leggen, dit zijn er zo'n 100 tot 150 stuks, het ingraven van de eieren en het weer terug naar zee gaan. Ik had niet verwacht dat de schildpadden zo groot waren. Ze zijn volledig in trance wanneer ze de eieren leggen dus ze hebben ons ook niet opgemerkt.

Morgen verlaten we Tortuguero om naar het Jamaicaans-achtige Cahuita te verkassen. Dus ik zeg laterrr.