San José - Reisverslag uit Turrujal, Costa Rica van Margo Smit - WaarBenJij.nu San José - Reisverslag uit Turrujal, Costa Rica van Margo Smit - WaarBenJij.nu

San José

Blijf op de hoogte en volg Margo

15 September 2014 | Costa Rica, Turrujal

Gisteravond ben ik na een goede vlucht aangekomen in het hotel in San José. Aangezien ik een lange reis achter de rug had ben ik nog een hapje gaan eten en toen regelrecht mijn bed in gedoken.

Vandaag ging ik het centrum van San José in. Het was vandaag een nationale feestdag; ze vierden onafhankelijkheidsdag waarbij ze het zelfstandig worden tov Spanje vieren. Er werd een optocht door kinderen door de stad gehouden.
Na hier even gekeken te hebben gingen we de stadswandeling voortzetten. We hebben wat gebouwen bekeken zoals Teatro Nacional en Museo de Jade en zijn naar de markt geweest. Na dit gezien te hebben gingen we verder op de bonnefooi nog rondlopen en beetje mensen kijken. De buurten leken hier flink achteruit te gaan en dit werd al snel bevestigd: we werden aangesproken dat we als toerist beter niet verder deze buurt in konden gaan. Hierop zijn we meteen omgekeerd en vervolgens terug naar het hotel gegaan. San José is een vervallen stad. Door de feestdag die we meemaakten was het enorm druk op straat en was er enorm veel politie op de been. We hebben ook diverse aanhoudingen verricht zien worden. Al met al leuk om eens gezien te hebben maar ik kan niet wachten om vanaf morgen echt de natuurgebieden van Costa Rica in te gaan.

Adios, Margo

• 16 September 2014 - 19:50

Priscilla:

Heej! Wat leuk dat je weer verslag doet van je belevenissen!
    Fijn dat je een goede vlucht hebt gehad.
    Nou heel veel plezier en geniet ervan!
    X Priscil