LA CUCARACHA, LA CUCARACHA... - Reisverslag uit Tampico, Mexico van Margo Smit - WaarBenJij.nu LA CUCARACHA, LA CUCARACHA... - Reisverslag uit Tampico, Mexico van Margo Smit - WaarBenJij.nu

LA CUCARACHA, LA CUCARACHA...

Door: Margo

Blijf op de hoogte en volg Margo

03 Juli 2008 | Mexico, Tampico

Daar ben ik weer met mijn nieuwe avonturen. Ik begin zo langzamerhand al een aardige bikkel te worden, zoveel smerige beesten heb ik al moeten verdrijven. Maargoed, eerst even de excursie van dit weekend: El Solito.

El Solito
Zondag hadden we een excursie naar El Solito geboekt. Maar geen excursie zonder powerontbijtje! Onze moeder had dus flink gekookt. En reken maar dat we weer goed gevuld waren!
Na het ontbijt was het tijd om naar het verzamelpunt te gaan. Wij waren netjes op tijd. Maarja, op wie moesten we weer wachten? Juist, de mexicanen. Tranquillo tranquillo zeggen we dan maar.
Toen iedereen er eindelijk was stapten we in de auto op weg naar El Solito. El Solito bleek een natuurpark a la Beekse Bergen. We zaten als toeristen met camera in de hand in een treintje en reden door een park met zebra´s, gnoe´s, één giraf, één kameel, herten en zelfs ganzen.
Het was best leuk, maar ik had er persoonlijk meer van verwacht.

Na El Solito gingen we met de hele groep vis eten. We hadden met z´n allen schalen met diverse soorten vis besteld, zodat iedereen iets ervan kon proeven. Dit ging allemaal goed. Totdat Renee voor zichzelf een hele vis met tanden en al bestelde. Dit zag er echt vreselijk uit. Vooral Madeline had hier last van, die moest naar de wc rennen om alle vis er weer uit te gooien.
Renee zat de vis alsnog vrolijk op te peuzelen.

Neefje
Gordijnen dicht en deuren op slot: ons neefje is thuis. Het ventje heet Axell, het is de zoon van Gerano. Het is een hardstikke lief jongetje al verstaan we er niks van wat hij allemaal in het spaans tegen ons zit te brabbelen. We moeten alleen maar eens in het ´hoe en wat spaans´ opzoeken hoe we zeggen: klop alsjeblieft aan als je binnen wilt komen en gluur niet door de ramen. Misschien dat we dan weer veilig kunnen douchen...

Wereldnieuws
Jaja, wij staan in de krant!! Vrijdag waren we naar een optreden van een livebandje in Metropolitana (een cultureel centrum) geweest. Beetje saai voor op de vrijdagavond, maargoed. Er was een kiekje van ons gemaakt en nu staan we dus in een paar verschillende kranten. Ik heb de La Rázon gekocht, dus jullie kunnen het bewijs over een paar weekjes zien!

Kanen!
Tsja, we zijn er eindelijk achter waarom we iedere dag weer zo vol van het eten zitten: ons gastgezin eten allen ´s ochtends en ´s avonds een groot maal. Wij doen er tussen de middag ook gewoon nog eentje!
Oké, nu is het dus duidelijk.

Maandag wasdag
Na een week van bevuiling werd het dan toch tijd voor de grote schoonmaak. We hebben een Swiffer opgesprokkeld en zijn dus gaan boenen: Stof verdwijnt waar Margo verschijnt!! Nou dit ging sin problemas. Totdat de wasmachine aan de beurt was. Die Mexicaanse dingen hebben geen gebruiksaanwijzing, dus het was wat gegoochel. Met moeders erbij en Ricardo als vertaalmachine is het uiteindelijk gelukt: de kleren zijn gewassen en niet gekrompen!

Sallie
Al het ongedierte is met Sallie de salamander begonnen. Leanne en ik waren in mijn kamer aan het praten tot Leanne naar één punt bleef kijken en sneaky heel rustig mn kamer uit sloop en de deur sloot. Ik: ´Leanne! wat is er! Kom NU hier!´ Ja, ik wist meteen dat er iets zat wat er niet hoorde. De schuldige was dus Sallie. Toen Leanne weer mn kamer binnen kwam na aandringen van mij, probeerde ik Sallie te verjagen met mijn slipper. Sallie vluchtte naar de airco. Op aanraden van Leanne zette ik de airco aan. Sindsdien hebben we niks meer van Sallie vernomen.

Maar sallie was niet mijn enige kamergenoot. Even later vloog er een enorm beest in de rondte. Ik weet niet wat het was, dus ik vroeg aan Leanne: ´Lee!! Kunnen kakkerlakken soms ook vliegen?´ Dit was niet het geval. Vervolgens was de kreet: ´Zn kont staat in de fik!!´. Toen heb ik mijn moordwapen (teenslipper) maar gepakt, het beest een knal verkocht en naar buiten geschoven.

Een dag later had Leanne een kakkerlak (la cucaracha) in haar bed. Maarja wij doen niet aan nachtbezoek, dus ook deze hebben we verjaagd. Ik heb Leannes schoen gepakt, de kakkerlak erin geschept en schoen en al in een zwiep naar buiten gegooid. (Lee, heb je je schoen al gevonden??)

Coke Plant
Woensdag is excursiedag voor ons. Deze week was de gegadigde de Coca Cola Fabriek. Bij binnenkomst moesten we gelijk al de tandartsmondkappen op en een pet op. Nou, daar liepen we dan voor lul...
We kregen een hele rondleiding door de fabriek, hebben alles van het logistieke proces en de productie gezien. Dit was leuk om eens doorheen te lopen. Er werd gezegd dat de Coca Cola fabriek een van de schoonste fabrieken was. Nog geen minuut later kwamen we meneer de Kakkerlak tegen. Hmmm...

Na in totaal twee kakkerlakken tegen te zijn gekomen gingen we naar de presentatieruimte. Onder het genot van een hapje en een drankje kregen we een presentatie toegediend. Rond een uurtje of 2 waren we klaar, dus toen was het beachtime!! Jaja, deze keer zijn we niet weggeregend.

USA!?
Hoe een etentje met de hele familie toch wel niet uit kan pakken! Deze week hadden onze ´ouders´ al eerder gevraagd of we een amerikaans visum hebben, en nu tijdens het eten dus weer. Wat blijkt nou, ze willen ons een dagje meenemen om te schoppen in de US!! Een leuke stad net over de grens in Texas.
Ook kwam de vader met het idee om ons een les Spaans te geven. Hij is eigenaar van een school, dus wil een leraar inhuren die ons even een bijspijkercursus Spaans gaat geven.

Mummies
Aankomend weekend zit ook weer compleet volgepland. Zaterdag staan de pyramides op het programma. Anderhalf uur in de auto zitten en dan lopen we dus tussen de mummies.
Zondag wordt hoop ik een prachtige dag. We gaan dan naar een ranch waar we kunnen chillen en zwemmen. Als we even geluk hebben, hebben de dolfijnen ook zin om met ons te zwemmen! Ook staat er een BBQ gepland. Dus ik ben benieuwd naar het weekend!

We zijn nu denk ik wel weer aardig bijgepraat, dus ik brei er weer een einde aan. Ik vind het leuk ook iets van jullie te horen.

Aad en Jos!!
(Hollandse vertaling ADIOS)

Margo

  • 04 Juli 2008 - 03:46

    Lee:

    The one and only! Go, je hebt weer een mooie blog geschreven! Heel herkenbaar, haha! We gaan morgen weer even de boel op stelten zetten! No more Frigoles!

    Aad en Jos,
    Lee

  • 04 Juli 2008 - 08:31

    Tirzzzz:

    Yooo

    Lekker hoor al die beeeesjes :p

    Zou wel tof zijn al gingen jullie naar de USA!

    Nou Aad en Jos dan maar heh..

    xx

  • 04 Juli 2008 - 14:20

    Margo:

    Jaja, goed nieuws! We hebben geen Amerikaans visum nodig om ff heerlijk te kunnen shoppen. De Mexicanen deden namelijk nogal moeilijk over ons visum. Maar we hebben het door Leannes moeder bij de Amerikaanse ambassade uit laten zoeken.
    Dus m`n shopafkickverschijnselen zijn hopelijk binnenkort weer verleden tijd.. AIGHT!

  • 04 Juli 2008 - 19:08

    Tirz:

    Zooo super gaaf!!
    Kan ik m'n bestelling doorgeven? ;)

  • 04 Juli 2008 - 19:28

    Lee:

    Ja, hoor! Natuurlijk kan jij je bestelling doorgeven, haha! Er komt dan nog wel iets boven, importkosten voor Go en Lee. Je doet CE of je doet het niet, he? `)

  • 07 Juli 2008 - 10:45

    Tirz:

    Kijk over die importkosten valt vast nog te onderhandelen. Zie het als een soort vriendendienst..Meer op het gebied van vrijetijdsmanagement dacht ik zo.

    Maar nee ik zal jullie koffer niet nog verder verzwaren. Anders moet je dalijk echt gaan lappen bij de douane.
    En na al die taxi ritten (en pin-donaties van Go) zijn dat geen grappen meer.

    AAD EN JOS!!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Margo

Actief sinds 24 Mei 2008
Verslag gelezen: 186
Totaal aantal bezoekers 9856

Voorgaande reizen:

14 September 2014 - 04 Oktober 2014

Costa Rica & Panama

18 Augustus 2013 - 07 September 2013

Noord-Thailand

21 Juni 2008 - 23 Juli 2008

Summercourse Tampico

Landen bezocht: