TOCH EEN BEETJE HOLLANDS - Reisverslag uit Tampico, Mexico van Margo Smit - WaarBenJij.nu TOCH EEN BEETJE HOLLANDS - Reisverslag uit Tampico, Mexico van Margo Smit - WaarBenJij.nu

TOCH EEN BEETJE HOLLANDS

Door: Margo

Blijf op de hoogte en volg Margo

29 Juni 2008 | Mexico, Tampico

Tsja, waarom nou zo'n kop boven mijn Mexicaanse verhalen? Nou, vrij simpel. Iedere keer als wij naar het strand willen is het hetzelfde pruilweer. Keiharde hoosbuien dus. Op deze manier komen we natuurlijk nooit bruin terug.
Dus ja, wat doe je als vrouw zijnde nou eenmaal als je niet naar het strand kan? Shoppen!! We hadden goede verhalen over Tres Arcos gehoord, dus wilden een taxi daarheen pakken. Nou altijd zijn overal taxi's, behalve als je er een nodig heb. Na ff gewacht te hebben reed Ricardo ineens langs. Wat een toeval! Hij was natuurlijk weer niet te beroerd ons even te brengen.
Toen we in Tres Arcos waren hebben we eindelijk is beltegoed gekocht voor onze Mexicaanse simkaart. Ff een rondje gelopen, maarja het viel vies tegen. Ik zocht slippers, (ja mijn slippers hebben het na dag 3 begeven), dus ik wou wel weer in Liverpool (a la de Bijenkorf) kijken.

Poten problemo
Nou ik zag dus leuke slippers en ging toen mijn maat vragen. Krijg ik als antwoord dat de slippers niet tot zo groot lopen!! Sta ik daar met mn grote poten van maatje 38!! Nouja dus nu ben ik bang dat ik toegewezen ben op de herenmodellen...

Supermercado???
Na wat informatie te hebben verworven waar de markt was wilden we een taxi pakken. Dit bleek echter een probleempje: geen enkele chauffeur wist waar precies die plek van de markt was. Alleen eentje, maar die deed nogal vaag en het moest nog 30 pesos gaan kosten ook. Nou toen dachten we van later!! We gaan wel naar huis. Wij weer andere taxi gepakt, hij heeft ons netjes voor de deur afgezet. Wel vertelt ie mooi aan het einde pas dat hij geen wisselgeld heeft. Ik betaalde met 40 en het moest 30 kosten. Zo dacht het ff niet dat ie op deze manier geld van mij afhandig ging maken he! Ik wou mn geld terug en ging even rustig gepast geld opzoeken wat gelukt is.
Aan het einde van de dag bleek dat dit niet de enige taxinaaier was. We reden met de ouders door het centrum en zagen dus de markt. Liverpool was hier mega dichtbij. Die gozer van de taxi wou ons dus voor 30 pesos 30 meter verder verplaatsen...

Nog een beetje Hollands
Jaja! We hebben weer Hollandse brooien gescoord!! Nou ja, Hollands, het heten bij ons dan wel Italiaanse bollen, maar de gedachten aan ons koude kikkerlandje waren er. We misten alleen nog de pindakaas.
En is er zo'n grote groenteafdeling in een supermarkt, maar op m'n bord heb ik nog bijna niet zien liggen.. Rara hoe zit dit...

Wrong adress!!
Jaja, dankzij mij hadden we gisteren bijna voor een compleet ander huis gestaan! Na een gezellig avondje in een bar moest iedereen natuurlijk naar huis toe. Ik had de kaartjes met het adres van het huis meegenomen zodat we deze aan de taxichauffeur gegeven, zodat deze ons voor de deur af zou kunnen zetten. Vlak voordat we weggingen liet ik aan Anabel ons adres zien, zodat ze een indicatie zou krijgen waar wij wonen. Maarja, je staat toch gek te kijken als je al dagenlang denkt dat de Calle Brasil jouw adres is, maar Anabel ineens zegt dat ZIJ daar woont!
We weten waar de fout zit, ik zou officieel bij Anabel in huis zitten maar we hebben onderling met de studenten gewisseld. Nu zit ik in een ander huis, maar had nog wel de papieren van Anabel's huis.
Na lichtelijke paniek waar wij nou woonden wist Leo te vertellen waar we wonen. Dus we zijn weer veilig en wel thuisgekomen haha.
Ook zijn we er bij deze achter gekomen dat we al een week lang in Madero wonen, niet Tampico!

Soccer!!
Ja als voetbalvrouwen stonden we erbij hoor, door de regen op de tribune gaan staan zodat we minder nat werden. Alleen wij als Hollandse meiden stonden er gebukt onder omdat het dak zo laag was. Al die kleine Mexicaantjes konden comfortabel rechtop blijven staan. Al snel werd de voorgaande wedstrijd afgelast door de hevige regenval, dus pápa kwam al niet meer aan spelen toe. Hebben we dus voor niks gebukt onder de tribune staan wachten, en alsnog zeiknat geregend ook...

Spenderen
Tsja, wat moeten die mensen hier met hun geld... Gisteren reden we weer in een dikke zwarte truck een proefritje. Truck nummero seís. Echt bizar. Gerano gaat de auto na zijn vakantie in New York kopen.
Vandaag hebben we met de ouders na het eten een rondje door de stad gereden. De schoenenliefhebbers onder ons kunnen hun lol op in het centrum/Downtown, er zijn genoeg zaken! Maargoed, even to the point. We gingen nog even een sportzaak in. Lee en ik dachten eerst van goh, leuk ff shoppen. De ouders waren gelijk geinteresseert in de fitnessapparaten. Nou ja, doe dan maar een apparaat als toetje bij het etentje erbij he...

Lot of Crocodillas!!
Jaja, we hebben ze gezien!! Echt een stuk of 7. Gisteren gingen nog de roddels of er nou wel of geen krokodillen in het krokodillenmeer zouden zitten, maar we hebben ze met eigen ogen gezien!! Een stuk of 7. Ik vind het echt prachtige beesten om zo in het wild te zien, zolang ze maar van m'n tenen afblijven.

Uit den boze
Jaja we hebben wéér een flinke blunder gemaakt. Het lijkt mij redelijk normaal je tas op de grond te zetten toch? Maargoed, we kwamen thuis van school en gingen gelijk naar de keuken om te eten. Zoals gewoonlijk dumpen we de tassen gewoon achter onze kont neer op de grond. Gerano komt direct toegesneld en zet de tassen op stoelen.
Maar.. WAAROM!! Tsja, een tas op de grond schijnt ongeluk te brengen. Oeps, weten we dat ook weer...

Hoofdstad van Holland: Den Haag!
Tsja, een van de weinige dingen wat tot nu toe geen herhaling is geweest op school is dat Den Haag de hoofdstad van Nederland is.. Mooi weten we dat ook weer toch?
Enrico was ervan overtuigt dat het zo was. Maarja deze keer hebben de studenten de leraar eens een lesje geleerd, het is Amsterdam with the red light zone, not The Hague!

  • 30 Juni 2008 - 13:04

    Tirza:

    Zozo..muchos interesantos die krokodillen!
    Fijn dat je nu wel je adres weet ;)
    Zie je @ hyves/web-log/msn

    xx

  • 02 Juli 2008 - 18:30

    Priscilla:

    O o al die misverstanden ;) Maar wat maken jullie toch een hoop leuke dingen mee! jammer van dat slechte weer, maar ik hoop dat dat beter voor jullie wordt.

    Nou tot laterz

    xx

  • 03 Juli 2008 - 19:23

    Margo:

    Zitten wij in Mexico, is het in Nederland gewoon beter weer als hier :(
    Maarja wat wij allemaal meemaken dat maakt het allemaal gelukkig weer goed ja!!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Margo

Actief sinds 24 Mei 2008
Verslag gelezen: 191
Totaal aantal bezoekers 9857

Voorgaande reizen:

14 September 2014 - 04 Oktober 2014

Costa Rica & Panama

18 Augustus 2013 - 07 September 2013

Noord-Thailand

21 Juni 2008 - 23 Juli 2008

Summercourse Tampico

Landen bezocht: